Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ

Mε εκδηλώσεις, "ιδιότυπες" πορείες, αναγνώσεις γιορτάστηκε σήμερα η Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης.Κρατώντας πλακάτ με στίχους από τον Όμηρο μέχρι την Κική Δημουλά διανοούμενοι, ποιητές, άνθρωποι του πνεύματος ύψωσαν τη δική τους φωνή διαμαρτυρίας ενάντια στην δύσκολή πραγματικότητα που ζούμε και απέδειξαν -για να παραφράσω λίγο τους ποιητές- πως "τούτη η εποχή...είναι εποχή για ποίηση,αν και είθισται να δολοφονούν τους ποιητές,αφού τελικά η ποίηση δεν είναι το καταφύγιο που φθονούμε αλλά μια πόρτα ανοιχτή, ένα ποτήρι που το γεμίζουμε με το αίμα μας...




Και για τους μαθητές μου που είναι ευαίσθητοι και συναισθηματικοί ένα ποιήμα του Pablo Neruda που βρήκα στο διαδίκτυο

Δε σ' αγαπώ
Δε σ' αγαπώ σαν να 'σουν ρόδο αλατιού, τοπάζι,
σαΐτα από γαρούφαλα που τη φωτιά πληθαίνουν:
σ' αγαπώ ως αγαπιούνται κάποια πράγματα σκούρα,
μυστικά, μέσ' από την ψυχή και τον ίσκιο.

Σ' αγαπώ καθώς κάποιο φυτό που δεν ανθίζει,
μα που μέσα του κρύβει το λουλουδόφως όλο,
και ζει απ' τον έρωτά σου σκοτεινό στο κορμί μου
τ' άρωμα που σφιγμένο μ' ανέβηκε απ' το χώμα.

Σ' αγαπώ μη γνωρίζοντας πώς, από πού και πότε,
σ' αγαπώ στα ίσια δίχως πρόβλημα ή περηφάνια:
σ' αγαπώ έτσι γιατί δεν ξέρω μ' άλλον τρόπο,
παρά μ' ετούτον όπου δεν είμαι μήτε είσαι,
που το χέρι σου πάνω μου το νιώθω σαν δικό μου,
που όταν κοιμάμαι κλείνουν και τα δικά σου μάτια.




Επίσης το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου έχει φτιάξει μια καταπληκτική αφίσα με αποσπάσματα από ποιήματα του Νικηφόρου Βρεττάκου, αφού η φετινή χρονιά ορίστηκε ως έτος Βρεττάκου (100 χρόνια από τη γέννησή του) που μπορείτα να δείτε εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου